2 Aralık 2018 Pazar

Dönüşüm (Franz Kafka)

 


   Franz Kafka'nın 1915'te yayınladığı Dönüşüm adlı hikayesini kaleme aldığı bazı kişilerce pek beğenilmeyen bazı kişilerce oldukça iyi bir hikaye olduğu kanısında, hikaye diyorum çünkü 104 sayfalık bir kısa hikayedır, henüz 2 gün önce okudum ve kitap hakkındaki düşüncelerim, henüz daha tazeyken yazmak istedim, belkide ilerde tekrardan okuduğum vakit buraya gelip yorumladığım kitabın beynimde ne kadar değiştiğini yani kendimin ne kadar değiştiğini ayrıca görmüş olurum, tıpkı kitabın içerisindeki dönüşüm gibi hepimiz öyle değil miyiz aslında?
  Bizzat ben mesela, her geçen senemi aslında 'burada niye böyle yaptım' demekle geçiyor 'neden böyle bişey soyledim' farkında olmadan her geçen sene gelişiyor muyuz, yoksa sadece değişiyor muyuz? Franz Kafka'da kısa bir hikaye ile bunu bize aktarmaya çalışıyor hikayenin icersindeki insanların değiştiği goreceksiniz, hikayenin içerisindeki gözlemci kişi olan Gregor Samsa'nın değiştiğini göreceksiniz, ve bu değişimin içerisinden hepimiz kendimize bir pay çıkaracağız. 
  Tüm yaşamlar için ortak kelimeler bulucağınız kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum kısa ama keskin duygularıyla size çok şey katıp ayrıca sizi düşündürecek belki de içinde bulunduğunuz ama farkına varamadığınız gözlemler yapacaksınız, şimdiden iyi okumalar.

8 yorum:

  1. Harika bir kitap
    Ahh Gregor Samsa

    YanıtlaSil
  2. Dün akşam internetten 5 adet kitap aldım. Bunu da düşünmüştüm sonradan vazgeçtim. Sizin yazınızı okusaydım alırdım. Bilgi için teşekkürler.😊

    YanıtlaSil
  3. Modern dünyada hepimiz bir bakıma Gregor Samsa'yız aslında. Mükemmel bir hikayedir. Herkes okumalı bence. :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir kitap 👍🏻Okumayanlar icin güzel bir yorum olmuş
    Tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Peugeot Efsanesi

Bugün Standel Aslanı’na benzeyen bir sembol, Paris’ten Sydney’e tüm dünya da arabaların, kamyonların ve motosikletlerin üzerinde görüleb...